Bannerová reklama
Na inzerovanie reklamy potrebujeme od Vás 5 typov bannerov, viď. tabuľka nižšie. Tie zverejníme na weboch našich klientov. Reklamný systém Ticketware funguje ako zdieľané médium, poskytujeme propagačný priestor klientov, ktorí si sami určujú, ktoré časti webu poskytnú k dispozícii.
Od spoločností ponúkajúcich reklamu na portáloch sa odlišujeme v tom, že ponúkame reklamu komplexne na web stránkach nie jednotlivo na základe reklamných plôch. Vy si vyberáte umiestnenia, počet zobrazení a weby, na ktorých sa majú Vaše bannery zobrazovať.
Ako to vyzerá v systéme
Maximálna veľkosť jedného bannera - obrázku je 150KB a jedného bannera - videa je 2 MB.
Bannery prijímame vo formáte png, jpeg alebo MP4.
Obrázkový banner sa na webe zobrazuje štandardne 5 sekúnd a následne sa strieda s ďalšími reklamnými bannermi. V prípade záujmu je možné dohodnúť aj inú dĺžku zobrazenia banneru (max 10 sekúnd). Dĺžka bannera s videom je individuálna, max. však 30 sekúnd.
typ bannera | umiestnenie | ako sa zobrazuje na web stránke | |
---|---|---|---|
1 |
Leaderboard 728x90 px |
Horný banner banner sa zobrazuje v hornej časti webovej stránky, zobrazuje sa na počítačoch, notebookoch a tabletoch |
|
2 |
Mobile Small 600x100 px |
Horný malý banner sa zobrazuje v hornej časti webovej stránky, zobrazuje sa na mobile |
|
3 |
Skyscraper 160x600 px |
Ľavý/pravý horný/dolný tento typ bannerov sa nachádza po bokoch v hornej aj dolnej časti webovej stránky, zobrazujú sa na počítačoch |
|
4 |
Square 305x305 px |
Pravý panel 1 banner sa zobrazuje v strednej časti webovej stránky vpravo, zobrazuje sa na počítačoch a notebookoch |
|
5 |
Mobile 600x200 px |
Pravý/ľavý center banner sa zobrazuje v centre webovej stránky vpravo alebo vľavo, zobrazuje sa na notebookoch |
|
6 |
Mobile 600x200 px |
Center malý/pravý panel malý banner sa zobrazuje v v centre webovej stránky, zobrazuje sa na tabletoch alebo na mobiloch |
|
Pravidlá tvorby bannerov
Povolený objem textov v banneroch je 25%. Bannery majú ochranné zóny (viď. nižšie), ktoré nie sú zarátané do tohto objemu.
Pri mobilných banneroch sa toto pravidlo neuplatňuje, ale text by nemal tvoriť viac ako 80% objemu banneru a je potrebné dodržať minimálnu veľkosť písma.
Bannery sa na webe nachádzajú na rôznych pozíciach, ktoré sa zobrazujú hneď vedľa iných častí webu a informácií. Aby nedošlo k zaniknutiu obsahu na banneri aj na webe, definovali sme odporúčané ochranné zóny na banneroch, na ktorých by sa nemal nachádzať text, vrátane minimálnych rozmerov písma na banneri. Keďže niektoré bannery sa inak zobrazujú na rôznych zariadeniach, texty v banneroch musia spĺňať tieto podmienky.
Možné riešenie, ako oddeliť text od grafiky. Obal textu by nemal zasahovať mimo ochrannej zóny, aby bolo na webe zreteľné, ktorá časť je bannerom.
Je dôležité, aby grafika nezasahovala agresívne do okolitých prvkov webu. Pri obrázkových pozadiach (napr. fotografie alebo vzory) tieto prvky nie sú až tak rušivé.
Pokiaľ to ale použitá grafika dovoľuje, v ochranných zónach by sa nemuseli nachádzať kontrastné časti obrázku alebo jeho kľúčové prvky.
Animované bannery, ktoré len prepínajú pozíciu jednotlivých prvkov sa riadia nasledovnými pravidlami: